Tuesday, 19 February 2013

Arek Niar Sing Ayu

Yen awan tansah kelingan
Wengi kegowo ngimpi
Sliramu angreridu ati

Lintang-lintang lan rembulan
Rungokno suaraning ati
Aku sing nandang kasmaran

Sayang…sayang, sing tak sayang
Kangen…kangen, kangene atiku
Endahe wengi iki, aku tansah kelingan
Nyawang sliramu, lan sesandhingan
Tresnane atiku mung kanggo sliramu
Tresnane atiku mung kanggo sliramu

Sayang Sayang ~ Safitri (Lagu Hausyang-hausyang)


“Masya Allah, ayune Niar kui...”
“Tenane Mar?”
“Wis tah delengen kui. Niar kui ciptaane Gusti Allah sing Subhanallah...”
“Kue naksir?”
“Ah, jo ngomong-ngomong ah, isin tenan aku,”
“Amar, tenan kue naksir Niar?”
“Sttt ojo banter-banter. Mundak krungu wong akih”

Setengah pingin ngakak tapi seneng ngetake kancaku Amar sing terpesona karo Arek ayu jenenge Niar. Niar pancen ayu tenan. Sak antero sekolah rumangsaku mung siji tok sing ora naksir. Sopo wonge? Aku, babar blas aku ora naksir. Arep naksir kepiye wong aku iki kakak e sing paling ganteng. Sttt tapi ojo ngomong-ngomong soale ora podo ngerti nak aku iki kakak e Niar. 

“Amar, ayo dolanan basket,”
“Emoh ah Fin. Aku kuatir nak kue kalah,”
“Halah gayamu. Nak kue menang, mengko tak ewangi pedekate karo arek Niar sing ayu dewe,”
“Ciyus? Miapah? Mie bakso Fin? Ayolah aku gelem ini,”
“Ah ngono tah,”

Aku karo Amar mlaku nang lapangan basket. Pas banget wis ora panas soale pancen sore. Nak biasane 3 on 3 saiki 1 on 1. Aku pingin mbajal pol ngendi kekuatane si Amar iki. Nak sampe aku kalah, iso digorok Niar pas bali omah.

Set  set, blak, plak Amar pinter ngroyok bal ning tanganku. Aku sampe blingsutan ngadepi gerakane sing lincah tenan. Plung, bale melebu ring. Sitt 1-0.  

Aku beringas, aku kudu menang. Aku melayu rono rene ben Amar ora iso njipuk bal ning tanganku. Wah, posisi apik iki. Pas banget ning three poin. Plung, bale masuk. Ah... Menang aku. Sik-sik, kok Amar ambruk? Wah, njebule si Amar ketiban bal. Cemen iki. Mosok keno bal sitik langsung ambruk?

“Mar, loru tah ketiban bal?”
“Hwa :hwa loru tenan...”
“Halah keno sitik wae kok sampe nangis ngunu. Apamu sing loru? Sirahmu?”
“Hwa atiku sing loru...”
“Ha? Ati?”

Amar iseh gloseran wae. Aku nengok ning mburinan. Lha dalah, si Niar lagi guya guyu karo cowok ganteng sing jenenge Dimas. Pantes wae si Amar loru atine wekekeke

 ***

Setelah berhasil membuat Cerita dengan sedikit bahasa Betawi di All About Nay, Cinderella's Stepsister dan Valentin untuk Nay. Akhirnya, menyusul Misteri di Balik Layar yang menggunakan dialog bahasa Jawa. Kemarin sebenarnya aku cerita sama Bu e tentang banyak yang mengira aku ini Betawi. Bu e bilang sekali-kali aku nulis Jawa lalu diterjemahkan ke Bahasa. See, yang diatas itu akhirnya. Thanks a lote to Mbak Niar yang sudah bikin GA Aku Cinta Bahasa Daerah. Ternyata nulis bahasa daerah bukan hal yang sulit :uhuk

Biar tidak roaming aku kasih terjemahan : 

"Masya Allah, cantiknya Niar itu,"
"Beneran Mar?"
"Sudahlah, lihat itu. Niar itu ciptaan Allah yang Subhanallah.."
"Kamu naksir?"
"Ah, jangan bilang-bilang, malu banget aku,"
"Amar, beneran kamu naksir Niar?"
"Sttt jangan keras-keras. Nanti kedengaran orang banyak,"

Setengah ingin ngakak tapi senang melihat temanku Amar yang terpesona dengan arek cantik yang bernama Niar. Niar memang cantik banget. Ku kira seantero sekolah cuma satu saja yang tidak naksir. Siapa orangnya? Aku, sama sekali aku tidak naksir. Mau naksir bagaimana orang aku ini kakaknya yang paling ganteng. Sttt tapi jangan bilang-bilang soalnya pada tidak tahu kalau aku ini kakaknya Niar.

"Mar, ayo main basket,"
"Ngga mau ah Fin. Aku khawatir kalau kamu kalah,"
"Halah gayamu. Kalau kamu menang, ntar tak bantuin pedekate sama arek Niar yang paling cantik,"
"Ciyus? Miapah? Mie bakso Fin? Ayolah, aku mau ini,"
"Ah gitu dong,"

Aku dan Amar berjalan di lapangan basket. Pas sekali sudah tidak panas soalnya sore hari. Kalau biasanya 3 on 3 sekarang 1 on 1. Aku ingin mencoba sampai mana kekuatannya si Amar ini. Kalau sampai aku kalah, bisa digorok Niar pas pulang ke rumah.

Set set, blak, plak Amar pintar mengambil bola di tanganku. Aku sampai blingsutan menghadapi gerakan yang lincah sekali. Plung, bolanya masuk ring. Sitt 1-0.

Aku beringas, aku harus menang. Aku berlari kesana kemari supaya Amar tidak bisa mengambil bola di tanganku. Wah posisi bagus ini. Pas sekali di three poin. Plung, bolanya masuk. Ah.... Menang aku. Bentar-bentar, kok Amar rubuh? Wah, ternyata si Amar kejatuhan bola. Cemen itu. Masa kena bola sedikit langsung ambruk?

"Mar, sakit ya kejatuhan bola?"
"Hwa :hwa sakit sekali,"
"Halah kena sedikit saja kok sampai nangis begitu. Apa yang sakit? Kepalamu?"
"Hwa hatiku yang sakit,"
"Ha? Hati?

Amar masih gloseran [muter-muter di tanah] saja. Aku menengok kebelakang. Lha ternyata, si Niar sedang senyam-senyum sama cowok ganteng bernama Dimas. Pantas saja si Amar sakit hatinya wekekeke


Cerita ini diikutsertakan pada Aku Cinta Bahasa Daerah Giveaway oleh Niar Ningrum
Aku tresno boso daerah, Sampeyan?

22 comments:

  1. weh mbak jiah bikin fiksi lagi ala jowo, keren2 mbak :D

    Matur suwun ngih sampun melu :D

    Dicatet PESERTA :D

    ReplyDelete
  2. ini tulisan meski aida asli cewek jawa tapi aida benar2 gak paham kalo gak ada terjemahannya . . . . haduch jadi malu . . . :'(

    ReplyDelete
  3. untung ada terjemahannya nih jadi gak roaming. tokoh utamanya Niar ya

    ReplyDelete
  4. Untung ada terjemahannya..
    jadi ga roaming :D

    sukses dech ngontesnya

    ReplyDelete
  5. Niar, niar ayune koyo opo yo, nganti Ammar gloseran, semoga sukses mbak..

    ReplyDelete
  6. ckckck.. bahasa daerah ngendi kui, Ji? iqiqiqi...

    ReplyDelete
  7. Artikelnya sangat menarik dan lucu, sampai ngakak2 saya. wkwkwkwk...

    ReplyDelete
  8. Apik2 Mas ceritane kui, arep ngguyu2 batok... :))

    ReplyDelete
  9. Akoh gak ngerti cerita yang pertama, untung baca terjemahannya, jadi akoh paham maksudnya.

    ReplyDelete
  10. Iso-isoooo ae gae crito hehehe

    Moga sukses ya...

    ReplyDelete
  11. Hehehe...apik mbak critane..bisaan euy...Smoga sukses GA-nya ya

    ReplyDelete
  12. huaaaaa...kok wes podo nggawe lombane Niar:(

    ReplyDelete
  13. ternyata pujaan hati kepincut cowok lain ya...(untung ada terjemahannya jadi ngerti ceritanya)...nasib nasib, salam sukses ya untuk GA-nya :)

    ReplyDelete
  14. langsung skip bahasa jawanya, ga ngerti hehehe..

    bagus mba :)

    ReplyDelete
  15. Untung bukan Niar saya, saya kan sudah punya suami *geer*
    Sukses ya GAnya :D

    ReplyDelete
  16. menikmati baca ini mbak, hanya satu yang kurang setuju kok ada kata "aku beringas" yang di bahasa jawa, hehe...

    ReplyDelete
  17. kasihan amar, nasibnya kayak aku.. :loh (?)

    ReplyDelete

Mana jejak tulisanmu?